Feira do Cocido

Fiestas Gastronómicas
19 de Febrero

Corría el año 1968 cuando los regidores de los 6 municipios que integran la comarca del Deza (Lalín, Silleda, Vila de Cruces, Rodeiro, Agolada y Dozón) se reunieron bajo el lema “Unidos por el mismo afán” para idear una estrategia de difusión y comercialización de los productos relacionados con la gastronomía típica de la comarca.

Uno de aquellos 6 municipios -concretamente el Concello de Lalín- decidió llevar a la práctica las ideas surgidas en aquel encuentro mediante la creación de la Feira do Cocido, un evento que se celebró por primera vez en 1969 para exaltar el plato más tradicional de la cocina gallega, EL COCIDO. Desde aquella, la feria no paró de crecer y crecer hasta convertirse en todo un referente gastronómico gallego y una cita ineludible como prólogo del Carnaval. Recordemos que la Feira do Cocido de Lalín se celebra siempre el domingo anterior al domingo de Carnaval.

El continuo crecimiento de la feria gracias a los turistas de diferentes lugares de Galicia y mismo de España ayudó a que en el último año del siglo pasado (1999) la Feira do Cocido fuese declarada Festa de Galicia de Interese Turístico (resolución do 24 de xuño de 1999, DOG nº 131 de 9 de xullo) y posteriormente, un nuevo reconocimiento la elevó a Festa de Interese Turístico Nacional (resolución del 2 de junio de 2010, BOE nº 156 de 28 de junio).

Desde el concello lalinense se llevan a cabo múltiples iniciativas que tienen como fin la popularización de su plato más insigne y la promoción del municipio. Cabe destacar entre estas: la celebración del Mes do Cocido, entrega de los premios Álvaro Cunqueiro de periodismo gastronómico retransmitido por la TVG, conciertos, degustaciones de cocido en diferentes ciudades y países, celebración de la matanza tradicional, etc.

Entre sus principales atractivos destacan: el desfile de Carrozas, comparsas y charangas; la puesta en marcha de conciertos y distintas actividades; y por supuesto la propia feria, en la que se exponen los mejores productos de las tierras del Deza.

En el ano 2016 tendrá lugar la 48 edición de nuestra feria y será la primera en la que el cartel será elaborado por un artista anónimo y no de reconocido prestigio.

Anímate a visitarnos y no te olvides que… “de S. Amaro a S. Valentín, mes del cocido en Lalín“.



Corría o ano 1968 cando os rexidores dos 6 municipios que integran a comarca do Deza (Lalín, Silleda, Vila de Cruces, Rodeiro, Agolada e Dozón) se reuniron baixo o lema “Unidos por el mismo afán” para artellar unha estratexia de difusión e comercialización dos produtos vencellados coa gastronomía típica da comarca.

Un daqueles 6 concellos -concretamente o Concello de Lalín- decidiu levar á práctica as ideas xurdidas naquel encontro mediante a creación da Feira do Cocido, un evento que se celebrou por primeira vez en 1969 para exaltar o prato máis tradicional e senlleiro da cociña galega, O COCIDO. Dende aquela, a feira non parou de medrar e medrar ata convertirse en todo un referente gastronómico galego e unha cita ineludible como prólogo do Entroido. Lembremos que a Feira do Cocido de Lalín se celebra sempre o domingo anterior ao domingo de Entroido.

O continuo crecemento da feira grazas aos turistas de diferentes lugares de Galicia e mesmo de España axudou a que no último ano do século pasado (1999) a Feira do Cocido fora declarada Festa de Galicia de Interese Turístico (resolución do 24 de xuño de 1999, DOG nº 131 de 9 de xullo) e posteriormente, un novo recoñecemento elevouna a Festa de Interese Turístico Nacional (resolución do 2 de xuño de 2010, BOE nº 156 de 28 de xuño).

Dende o concello lalinense lévanse a cabo múltiples iniciativas que teñen como fin a popularización do seu prato mais insigne e a promoción do municipio. Cabe destacar entre estas: a celebración do Mes do Cocido, entrega dos premios Álvaro Cunqueiro de xornalismo gastronómico retransmitido pola TVG, concertos, degustacións de cocido en diferentes cidades e países, celebración da mata tradicional etc.

Entre os seus principais atractivos destacan: o desfile de Carrozas, comparsas e charangas; a posta en marcha de concertos e distintas actividades; e por suposto a propia feira, na que se expoñen os mellores produtos das terras de Deza.

No ano 2016 terá lugar a 48 edición da nosa feira e será a primeira na que o cartel será elaborado por un artista anónimo e non de recoñecido prestixio.

Anímate a visitarnos e non te esquezas que… “de S. Amaro a S. Valentín, mes do cocido en Lalín“.

Página web »


Fiesta introducida por:
Ayuntamiento

Comentarios sobre esta fiesta:




 

AVISO IMPORTANTE
La información de esta página es orientativa ya que nos es imposible contrastar los datos de todas las fiestas que recibimos. En caso de querer asistir a alguna fiesta recomendamos confirmar las fechas en la página web del ayuntamiento.
Inicio | Fiestas por fecha| Fiestas por población| Zona de Ayuntamientos| Zona de Negocios| Contacto | Aviso legal
© 2014 Portal Fiestas